Om logoforslaget
Tankene bak det nye forslaget på ny logo til Psoriasis- og eksemforbundet (PEF).

I arbeidet med å komme til bunns i hvordan vi som organisasjon ønsker å fremstå og hva vi først og fremst ønsker å formidle med vår logo og visuelle profil, så var det stor enighet om at det kan oppsummeres i ett nøkkelord: Fellesskap!
Bevare identiteten vår
Vi ønsker å formidle at i PEF kan du bli del av et fellesskap, og vi i PEF ønsker å fremstå som varme, omsorgsfulle og menneskelige. Samtidig vil vi vise at vi tar arbeidet med å formidle fagstoff på største alvor – vi skal være en kilde til god, trygg og riktig informasjon om diagnoser, behandling m.v.
I tillegg har det vært viktig å bevare identiteten vår og det kjente fra PEFs logo i dag.
Slik startet arbeidet med å skissere nye løsningsforslag. Mange forslag har vært på bordet – og forslaget som presenteres her er et det utvalget og brukergruppene opplever at ivaretar disse forholdene på en meget god måte.
Sett ovenfra
Utgangspunktet for logoen er figuren vi kjenner godt fra dagens logo. Den representerer PEF på en kjent og god måte.
Ved å ta utgangspunkt i dagens logofigur, men å se den fra et annet perspektiv (ovenfra), får vi et litt annet og mer moderne utrykk. Samtidig kjennes det kjent ut.
Fargevalget ligger tett opptil dagens farger. Disse fargene er i hovedsak justert for å fremstå mer moderne, men også for å ivareta krav til universell utforming.
Favner om alle
Figuren har fått en større rolle i logoen som en ivaretaker og omfavner. Den viser omsorg og at Psoriasis- og eksemforbundet favner om alle. Alle er velkomne inn i vårt fellesskap.
Den nye logoen er tydelig! Den fungerer godt både på digitale flater og på trykk. Den passer fint på drikkekflasker og ryggsekker, men også brosjyrer, temahefter og annet informasjonsmateriell på papir. Den er lett å lese, både for de som kjenner PEF fra før og for andre.
Vi håper medlemmene våre vil like logoforslaget – si din mening og send den til oss i skjemaet her!
Her kan du lese om bakgrunnen for arbeidet vårt med ny visuell profil